שמירת המזוזה על הבית

"וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך" קריאת שמע אומרים בכל יום פעמיים, והגמ' במנחות מסבירה: אצל אדם – המלך יושב בפנים והשומרים בחוץ. והקב"ה – עבדיו יושבין בפנים והוא משמרן מבחוץ.

מהי משמעות המזוזה

הזוהר הקדוש אומר: "כשבא אדם לצאת מפתח ביתו פוגש במזוזה שהיא רושם של השם הקדוש בשער ביתו" – שם ש-ד-י ר"ת שומר דירות ישראל כתוב מחוץ למזוזה.

האמונה בה' אחד ובאלוקותו היא יסוד חיי האדם, והעם היהודי מיוחד בכך ומסר נפשו על קידוש ה' ועם ישראל אמר במשך דורות "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד" אפילו במצבים הנוראים ביותר על קידוש ה'. שתי פרשיות אלו "שמע" ו"והיה אם שמוע" הן הן יסוד האמונה בעולם.

מהו הידור במזוזה

דינים רבים נאמרו בהלכות סת"ם. לא כל הדעות נפסקו להלכה לכולם, למרות שדעה שפוסלת פוסלת אף אם לא הסכימו לדעה זו כולם. לכן הידור הוא לצאת גם דעה כזאת שפוסלת לדעתה אף אם לא פסקו כמותה. והעושה גם לדעת יחיד זו זהו הידור.

דוגמא לכך אפשר לראות בהלכות תגין. השו"ע בסימן ל"ו כותב: "צריך לתייג שעטנ"ז ג"ץ והסופרים נהגו לתייג אותיות אחרות" ומסיים השו"ע: "ואם לא תייג אפילו שעטנ"ז ג"ץ לא פסל".

הספרדים שהולכים לשיטת השו"ע באמת לא פסלו אפילו אם חסר תיוג בשעטנ"ז ג"ץ כ"ש אם חסר תגין על בד"ק חי"ה. אבל הידרו שיהיו התגין כהידור. אך האשכנזים הולכים עפ"י הב"ח שפוסל אם לא תויגו שעטנ"ז ג"ץ.

לכן יש לראות האם יש תגין שעטנ"ז ג"ץ והם מחוברים לאות, ואם יש גם בד"ק חי"ה זה הידור נוסף. אבל אם התגין מנותקין זה חמור יותר מאשר אין תגין כלל. שנהפך לאות מיותרת.

לכן כל הרוצה לקנות מזוזה יראה שיש תגין שעטנ"ז ג"ץ ותוספת הידור בד"ק חי"ה. אבל יוודא שאין ניתוקים בתגין בחיבורים לאות.

כיצד נקבע מחירה של מזוזה מהודרת

המחיר של מזוזה נקבע עפ"י שעת העבודה של הסופר ועלות המיסים על כך. יש מזוזות שנכתבות בחצי שעה ויש מזוזות שנכתבות בחמש שעות. שכ"ע של סופר נע בין 50 – 100 ש"ח לשעה וע"ז יש להוסיף בט"ל ומס הכנסה ומע"מ.

כמובן שמזוזה שנכתבת בחצי שעה ויותר במעט יכולה להיות כשרה לכתחילה לברכה אך לא תהיה ברמת הידור של מזוזה שתכתב בחמש שעות.

דוגמא לכך בצורת כתיבת האות גימל. יש באות גימל 11 תנאים כדי שתהא מהודרת מתוכם 3 תנאים הם הצורה של האות ושאר התנאים הם דיני האות.

כתב כשר זה רק 3 התנאים ומהודר ככל שיתקדמו עד 11 דיני האות.

החשיבות להשקיע במזוזה מהודרת

מזוזות מהודרות נכתבה על ידי סופרי סת"ם שמדקדקים יותר בכתיבה ולכן יוצא יותר דעות בהלכה. למשל: תגין מהודרות לכל הדעות.

כתב בספר אגרת הטיול: "שעטנ"ז ג"ץ הוא אותיות שט"ן ע"ז והם ב' מקטרגים גדולים. וזהו סוד של שעטנ"ז ג"ץ כי ג"ץ שם מקטרג אחד והתגין שעליהם הם כמו חרב וחנית להנצל מהם".

כשמדקדק וכותב את דיני האות בדיוק רב א"כ יוצא לדעות רבות של פוסקים וההולך עפ"י פסקם אין ספק שימליצו טוב עליו מג"ע העליון.

גם האדם נבדק האם בכל דרכיו החומריות הוא מדקדק שיהיו מושלמים ואילו בצורכי מצווה כשפניו לשמים אומר מספיק משהו שלא דקדקו בו. והטוב ביותר שבצורכי מצווה יהיה מדקדק ויקנה ביוקר ובצורכי החומר יסע אפילו במכונית ישנה ומכשירים ישנים יקנה.

הטיפ לקנייה נכונה

לשאול מי נחשב שיש לו "חזקת כשרות" ושם לקנות.

ויש לדעת שאפילו המזוזה המהודרת ביותר רק מלאכי השרת כותבים בלא טעות. אדם מועד לטעות. אם יש יר"ש אז בוודאי יזכו את המוכר והכותב שלא יוציאו דבר שאינו מתוקן מתחת ידיהם.

על תפילין בית א-ל העיד הראשון לציון הרב אליהו זצ"ל ש"נחשבות חזקת כשרות".

אבל המחיר לא תמיד קובע. בדידי הווי עובדא שנכנסתי לבית מלון והיתה שם חנות תשמישי קדושה וביקשתי לראות מזוזה עבור תייר שרצה לקנות מהם. וראיתי מזוזה קלף משוח, כתיבה קלוקלת, וביקשו סכום מאוד גבוה ולשאלתי הרי מזוזה זו כתובה בכתב לא דקדקני על קלף משוח – איך מבקשים סכום כזה? ענתה לי המוכרת "כל המזוזות הזולות פסולות". א"כ הם מכרו מזוזה בעייתית במחיר מופקע כדי שלא יחשדו בהם על כשרות המזוזות. ולכן כדאי לקנות במקום שיש עליו חזקת כשרות.

אנו לא יכולים להעיד על עצמנו אבל הרב מרדכי אליהו זצ"ל העיד על תפילין בית א-ל שהם נחשבות "חזקת כשרות".

מזוזות מעוצבות

את המזוזה כורכים לרוב בניילון על מנת למנוע מרטיבות לחדור לקלף ולפסול את המזוזה. על מנת לקבוע את המזוזה במקומה על משקוף הדלת, משתמשים ב"בית מזוזה".

ישנם בתי מזוזה פשוטים- העשויים פלסטיק. אך ישנם בתי מזוזה מעוצבים במגוון מאד גדול של עיצובים וחומרי גלם.

מזוזה מעוצבת מעידה על כך שהמזוזה מכובדת בעיני בעל הבית.

בגלל שהמזוזה הינה אחד המוטיביים היהודיים הבולטים ביותר (נמצאת בפתח הדלת מבחוץ), זכתה המזוזה לשלל גדול מאד של בתי מזוזה עיצובים. כמעט כל אומן שעוסק באומנות יהודית או באומנות בכלל, יוצר כמה דוגמאות מזוזות מיוחדות ביצירותיו.

בתי מזוזה מיוחדים מזכוכית, בתי מזוזה בחיתוך לייזר, בתי מזוזה בגילוף עץ, ובתי מזוזה מקרמיקה.

מגוון של בתי מזוזה מיוחדים ובתי מזוזה מעוצבים ניתן למצוא בחנויות הרשת של תפילין בית אל בירושלים: רחוב כנפי נשרים 10 גבעת שאול ובחנות ברחוב אגרון מספר 22, שם מציגים אומנים מיצירותיהם: בזכוכית, בקרמיקה ובציפוי זהב 24K

 

תיק לתפילין

תיק לתפילין משמש לאיחסון ונשיאת התפילין והטלית לבית הכנסת. לרוב קניית תיק לתפילין הוא מאורע מרגש מכיוון שנרכש לקראת מאורע משמח כדוגמת בר מצווה או לחתן לפני חתונתו (מנהג שהכלה רוכש לחתן טלית ושקית לטלית ולתפילין)

 תיק לתפילין – סוגי התיקים

התיק המסורתי לתפילין היה למעשה שקית מבד עליה הוסיפו רקמות מסורתיות כמגן דוד או סמלים יהודיים אחרים. בדורות האחרונים השתמשו בעיקר בשקית מבד קטיפה אך כיום הצע סוגי השקיות גדל מאד לכל סוגי הבדים כולל פשתן, השימוש אף עבר לעור ובעיקר לנרתיק לתפילין דמוי עור כגון ה"אימפלה".

 תיק לתפילין - רקמה

סוגי הרקמות כיום רבות עם הצע נרחב: החל מרקמות עם עיטור "ירושלים", ריקמות עם עיטורי פרחים פינתיים, או במרכז התיק, פסוקים מהתנ"ך, או מוטיביים יהודיים כגון פירות שבעת המינים.

אצל החסידים מקובל להשתמש בריקמת "שער וילנא". ישנם רקמות המשולבות עם אבני סברובסקי , דבר שמייקר כמובן את מחיר השקית.

תיק לתפילין ולטלית

על פי רוב, תיק לטלית ותפילין העשוי מקטיפה נמכר כסט אחד של כיסוי לטלית ותפילין. למרות שלמנהג חלק מהאשכנזים עד לגיל החתונה לא מתעטפים בטלית. מנהג הספרדים וחלק מהאשכנזים מגיל בר מצווה מניחים את התפילין והטלית יחד בתוך תיק לטלית ותפילין המהווה כיסוי לטלית ותפילין גם יחד.

כיום ישנה קטגוריה חדשה – מזוודה לתפילין, במזוודה זו משתמשים לרוב אנשים מבוגרים, המיניחם גם תפילין רבנו תם. בתיק לתפילין הזה הם שמים את שקיות הקטיפה של רש"י ור"ת, סידור, צדקה ועוד..

תיק לתפילין תפידנית

בשנת 1996 פותח בתפילין בית אל תיק לתפילין שיועד לחיילים, למטיילים ולכל מי שיוצא עם התפילין וחושף אותם לפגעי מזג האוויר. תיק התפילין נקרא- תפידנית, תיק מגן לתפילין מפני חבטות ושינוי מזג אוויר, אטום למים וקשיח –על מנת לשמור על התפילין מפני מכות ולחץ המופעל עליהם כגון כשנרתיק התפילין נמצא יחד עם הציוד האישי בערימה אחת יחד עם כל התיקים של החברים.

מחיר תיק תפילין

מחיר שקית תפילין וטלית מקטיפה נע בן 80 ₪ לדגמים פשוטים מאד (שעל פי רוב מיוצרים בסין) ועד 300 לדגמים יפים המיוצרים בארץ. כאשר השקית מיוצרת בייצור מיוחד, על ידי אומן או משובץ באבנים או מעור מחירי השקיות מגיע גם ל1000 שח

מחירו של תיק תפילין תפידנית בין 249 ₪ ל269 ₪ תלוי בדגם ובסוג הבד (ישנם בדים מעט יותר יקרים, כדוגמת בד הגינס החדש) 

מצוות כתיבת ספר תורה

דברי הרב ישי באב"ד שליט"א

הרמבם כתב בספרו "ספר המצות" שעל האדם לדעת שיש אלוה, ליחדו, לאהבו, ליראה ממנו, להתפלל לו, לדבקה בו, לבצע בשמו להדמות לה' בדרכיו הטובים, לקדש את שמו, לקרות את קריאת שמע פעמיים ביום.

הרמב"ם מונה את מצווה י"א –  ללמוד תורה וללמדה שנאמר ושננתם לבניך.

הרמב"ם מונה את מצווה י"ח - היא שצונו שיהיה כל איש ממנו כותב ספר תורה שנאמר דברים לא:  "כתבו לכם את השירה הזאת".

הרמב"ם מונה  את מצווה י"ז -  המלך חייב לכתוב לעצמו ספר תורה שני. הראשון כמו כל אדם, ויכתוב ספר שני שנאמר דברים י"ז, י"ח "וכתב לו את משנה התורה הזאת".

וב"ספר החינוך", כתב המחבר במצווה האחרונה, בה הוא חותם את כל המצוות, מצווה תרי"ג: "מצוה לכתוב כל אחד מישראל ספר תורה לעצמו"

הספר חינוך נותן טעם למצווה – " ועל כן ציונו ברוך הואלהיות לכל אחד ואחד מבני ישראל ספר תורה מוכן אצלו שיוכל לקרות בו תמיד ולא יצטרך ללכת אחריו לבית חבריו, למען ילמד ליראה את השם, וידע וישכיל במצוותיו החמודות והיקרות מזהב ומפז רב. ונצטווינו להשתדל בזה כל אחד ואחד מבני ישראל, ואף על פי שהניחו לו אבותיו, למען ירבו הספרים בינינו ונוכל להשאיל מהם לאשר לא תשיג ידו לקנות, וגם למען בספרים חדשים כל אחד ואחד מישראל, פן תקוץ נפשם בקראם בספרים הישנים, שניחו להם אבותיהם"

ובסוף הסבריו למצווה כותב המחבר " והעובר על זה ולא כתב ספר תורה אם אפשר לו בשום ענין, ביטל עשה זה וענשו גדול"

מצוות כתיבת ספר תורה היא המצווה האחרונה המובאת בספר התורה. הרמב"ם  וספר החינוך מתייחסים אליה בעקבות הגמרא במסכת סנהדרין דף כא: המשנה אומרת
"וכותב לו ספר תורה לשמו, יוצא למלחמה מוציאה עמו, נכנס הוא, מכניסה עמו, יושב בדין היא עמו, מיסב היא כנגדו, שנאמר "והיתה עמו וקרא בו כל ימי חייו"

מלשון המשנה (גם מה שכתבה בלשון נקבה "היא עמו") נראה שהמקור לדינים אלו הוא המילים "והיתה עמו". והגמרא (שם) הביאה ברייתא להוכיח הדין שמלך חייב בשתי תורות:

"וכתב לו את משנה התורה הזאת": כותב לשמו שתי תורות, אחת שהיא יוצאה ונכנסת עמו ואחת שמונחת לו בבית גנזיו, אותה שיוצאה ונכנסת עמו אינו נכנס בה לא לבית המרחץ ולא לבית הכסא שנאמר "והיתה עמו וקרא בו" - מקום הראוי לקראות בו."

 הרמב"ם וספר החינוך בעקבותיו סבורים כל אחד, שקיימת מצווה לכתוב ספר תורה, ומצווה זו מוטלת על כל יהודי זכר.

 הטור, יורה דעה ע"ר, מביא את דברי אביו הרא"ש, " וכתב אדוני אבי הרא"ש ז"ל שזה לא נאמר אלא לדורות הראשונים שהיו כותבין ספר תורה ולומדים בה, אבל האידנא שכותבין ספר תורה ומניחים אותו בבית הכנסת לקרות בהם ברבים, מצות עשה על כל ישראל אשר ידו משגת לכתוב חמשה חומשי התורה ומשנה וגמרא ופירושיהם להגות בהן הוא ובניו, כי מצות כתיבת התורה היא כדי ללמוד בה דכתיב(דברים לא, יט) "ולמדה את בני ישראל שימה בפיהם", ועל ידי הגמרא ופירושיה ידע פירוש המצוות והדינין על בוריים, לכן הן הן הספרים שאדם מצווה לכתבם".

אם כן, המצווה היא גם על חומשים, משניות, הגמרות ופירושיהם כדי שיהיה אפשר ללמוד בהם ומהם. כי עיקר מצוות הכתיבה היא כדי ללמוד וללמד את התורה.

והבית יוסף כתב " ויש לתמוה היאך בא הרא"ש לפטור לאדם ממצות כתיבת ס"ת ולהחליפה בחומשים ומשניות וגמרות ופירושיהן ", אלא שהבית יוסף מתרץ, " ויש לתמוה היאך בא הרא"ש לפטור לאדם ממצות כתיבת ס"ת ולהחליפה בחומשים ומשניות וגמרות ופירושיהן ".

אם כן, לדעת כל הראשונים יש מצווה ליחיד היום לכתוב ספר תורה לעצמו, ובנוסף לכתוב ולהדפיס בכדי ללמוד כל התורה ופירושיה.

ולכן, רבים היום מנצחים עצמם או הוריהם על ידי כתיבת ספר תורה. 

והרמב"ם מבהיר במצווה י"א את דרך ביצוע המצווה הזו: " לעצמו - ואם כתבו בידו מעלה עליו הכתוב כאילו קבלה מהר סיני".

כתיבת ספר תורה:

נדרש שנה שלימה בכדי לכתוב ספר תורה מושלמת. בספר תורה יש מאתיים ארבעים וחמש עמודי כתיבה, כאשר בכל עמוד ישנו ארבעים ושתיים שורות. בחמשה חומשי תורה יש שלש מאות וארבעה אלף שמנה מאות וחמשה אותיות כאשר לכל אות יש את ההלכות שלה וצורה מדויקת.

עיקר המצווה היא "הכתיבה" עצמה של הספר תורה שנאמר "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת". לכן, טוב להזמין ספר תורה מראש שתהיה כתיבתה בשלימותו בשליחות של המזמין לפי הכלל שליחו של האדם כמותו.

מצות הכתיבה:

תהליך כתיבת ספר תורה צריך להיות בכתיבה מתוקנת טובה ונאה ובין כל תיבה ותיבה יש להניח רווח כמלוא אות קטנה. אורך כל שורה הינו שלושים אותיות. ספר החינוך מצווה תרי"ג.

יש אותיות גדולות וקטנות בתוך כל ספר תורה בין אם הוא ספר תורה ספרדי ובין אם הוא ספר תורה אשכנזי והצורה של האותיות חייבות להיות על פי המסורת של הסופרים. לאשכנים ישנה את צורת האות כשמופיע בספר משנת סופרים של מרן החפץ חיים. לספרדים יש הרבה צורות של אותיות עם הבדלים ביניהם כגון שיטת הרב עובדיה יוסף זצ"ל כשמובא בתיקון איש מצליח על ידי הרב שלמה מעולם שליט"א השונה מהכתיבה שאישר הרב מרדכי  אליהו זצוק"ל הידועה כשיטה העיראקית. ישנה עוד הרבה שיטות והבדלים אצל הספרדים, והכל על פי המסורת וההלכה. על האותיות שעטנז ג"ץ חייבים להיות תגין כצורת אות זיין דקות כחוט השערה [08. מ"מ] וזה מצוה מן המחובר.

יש לבדוק שהסופר בקיא בהלכות חק תוכות ובפתוחות ובסתומות ואינו מפסיד צורת האותיות אלא, יש להזמין מוצרי סת"ם [ספרי תורה, תפילין ומזוזות] רק ממקור שיש בה חזקת כשרות. הגאון רב מרדכי אליהו זצוק"ל העיד על תפילין בית אל שיש לה "חזקת כשרות".

חזקת הכשרות אינה עדות על מלאכי השרת שאינם טועים. אלא, שעושים את כל המאמצים שיצא דבר כשר ומתוקן מתחת ידיהם.

הכנות להזמנת ספר תורה:

לפני הזמנת ספר תורה ספרדי או אשכנזי יש לקבוע אם הכתב יהיה כתב ספר תורה על פי המסורת האשכנזית, ספרדית או כתב אר"י ז"ל.

כתב האשכנזי נקרא כתב תורה בית יוסף לפי צורת האותיות המובאות בשולחן ערוך סימן ל"ו. [אין להתבלבל בין צורת האותיות הנקראות כתב בית יוסף ולחשוב שמכיוון שהבית יוסף עצמו היה ספרדי אז כתיבה בצורות האלו ראויות לספרדים]. לספרדים יש מסורת של כתיבת אותיות בצורה מיוחדת הידועה ככתיבת "וולעיש". כתב זו עבר במסורת בין הדורות של הסופרים הספרדים.

ספרי תורה ישנים או משופצים:

רצוי לרכוש ספרי תורה מהודרים שהינם חדשים וקניית ספרי תורה מאוד מומלץ לא לרכוש ספרי תורה ישנים או משופצים מכמה סיבות:

  • יש בהם הרבה אותיות שבורות וגם אפשרות לדיו אשר דהה עד חשד פסול.
  • רוב הספרים האלו הובאו ארצה מקהילות אשר נכחדו באירופה והם מעוד ישנים.
  • חלק מהספרים האלו נשמרו בידי גויים ויש עליהם דין ספר תורה שנשבע.
  • מקור הכתיבה לא ידועה [הסופר] ואין לנו אפשרות לדעת כלום אודות הספר תורה.
  • יש אורך חיים מסוימת לדיו בה משתמשים הסופרים לכתוב. אין לנו אפשרות לדעת בת כמה הספר וכמה אורך חיים נשאר לדיו. חבל שתשקיעו כסף על קניית ספר תורה ולמצוא אותו עומד בארון קודש עם חגורה בחוץ [סמל ידוע של ספר תורה שנדרש לו תיקון].

כיום, רוב ספרי התורה למכירה שהינם משומשים ומשופצים נמצאים בשימוש בצה"ל אך, ישנה כמות לא קטן של אנשים נדיבים אשר מנדבים ספרי תורה חדשים ממש לצה"ל.

על מה כותבים מוצרי סת"ם? [ספרי תורה, תפילין, מזוזות]

כל מוצרי סת"ם נכתבים על קלף. הקלף היא העור של בהמה או חיה טהורה, אפילו נבילה. אין שום צורך שהבהמה יעבור שחיטה כשרה בכלל.

הקלף

הקלף עצמה מחולקת לשלש סוגים. גויל, קלף, ודוכסוטות.

  1. גויל – עור שלם שלא ביקעו אותה לשתי שכבות והינו עור שלם.
  2. קלף – השכבה הדקה שממול השערות מעור שביקעו אותה לשתי שכבות.
  3. דוכסוסטות – השכבה העבה יותר שביקעו אותה מהעור ונמצא צמוד לבשר.

על פי הרמב"ם בפרק א מהלכות תפילין:

הלכה למשה בסיני שכותבים ספר תורה על הגויל במקום השערות, כלומר בצידה החיצונית של העור היכן שפעם היו השערות.

הלכה למשה בסיני שכותבים  שתפילין נכתבים על קלף על הצד הקרוב לבשר. – לא על הצד של השיער של הבהמה.

הלכה למשה בסיני שכותבים מזוזות על הדוכסוטות במקום השערות – על הצד שפעם היו השערות.

כמה עולה ספר תורה?

 מחיר ספר תורה הוא נגזרת של זמן עבודה של כתיבתו, כך שכדי להבין כמה עולה ספר תורה יש צורך בהבנת חישובי הזמן של הכתיבה. בספר תורה למכירה יש בעצם 247 עמודים שיש לחשבם. כל כתיבה של עמוד יש לחשבו.

אין הבדל בין ספר תורה קטן לספר תורה גדול. שניהם יכולים להיות ספרי תורה מהודרים הכתובים בכתב מהודר או בכתב שאינו מהודר. הכל תלוי בכתב ספר התורה ויופיו ולכן קניית ספר תורה תלויה בחישוב כדלהלן:

247 עמוד – מחיר כל עמוד אמור להיות מחיר של שתי מזוזות מאותו רמת הכתיבה. כי מזוזה היא 21 שורות וספר תורה עמודה שלו 42 שורות. אין ספר תורה למכירה שאין בעמודי הכתיבה שלו 42 שורות.

לכן אפשר להשוות את רמת הכתיבה למזוזה הנמכרת בשוק הסת"ם ומזה לקבוע מחיר הספר ולהוסיף רק את הקלף של הספר בערך 17,000 ₪.

אמנם יש הבדל במחיר בין ספר תורה ספרדי או ספר תורה אשכנזי. שניהם יכולים להיות ספרי תורה מהודרים אלא שזמן הכתיבה בכתב הספרדי שנקרא כתב "ואעליש" הוא קל בגלל היושר של צורות הכתיבה לעומת העוקצים והעיגולים יותר בכתב המצועצע יותר האשכנזי. ההבדל הוא בצורת האותיות ומסורת כתיבתם בין כתיבת ווליש (ספרדי) וכתיבת כתב ב"י אשכנזי למרות שהב"י היה ספרדי נתן את הצורות לכתב אשכנזי גם בשו"ע.

 בתפילין בית א-ל יש ספרי תורה למכירה. כשמחיר ספר התורה האשכנזי מתחיל ב- 160,000 ₪ וספר תורה ספרדי יתחיל במחיר ב140,000 ₪.

 

כיסויד מגן גמיש לתפילין של יד

הידור במצוות תפילין מהודרות כיסויד – מגן גמיש לתפילין של יד

פטנט חדש ובלעדי!

אנו בתפילין בית א-ל חושבים ועמלים כל העת כיצד נוכל להוסיף להדר ולתקן המצוות התפילין.

לאחר מספר שנים של מחשבה ותכנון, סיימנו לפתח מוצר חדש: כיסויד – מגן גמיש לתפילין של יד. נרתיק לתפילין של יד נוצר כדי להגן על התפילין בעת השימוש בהן, מפני חיכוך בבגד, בגוף ובכל גורם שוחק אחר. שחיקת פינות

קרא עוד...

קופסהוד

זו פעם ראשונה

מאז קיבלו ישראל את מצוות התפילין בהר סיני, שמישהו השקיע מחשבה 
כיצד לשמור על התפילין המהודרות שלך בדרך היעילה, ההלכתית והמקורית ביותר. בהתייעצות עם פוסקים, רבנים ואנשי פיתוח ועיצוב, ובעבודת מחקר מקיפה של שלוש שנים - הגענו לתוצאה הסופית המונחת לפניכם. זה אולי נראה לכם פשוט, אבל עצם הדבר שאף לא אחד חשב מעולם למצוא פתרון לבעיות ההלכתיות והמעשיות, הצריך עבודה מבראשית. כל היתרונות, הנוחות, ההידור, התועלת והיעילות, מוצגים כאן לפניכם.

קרא עוד...

כיסויד - נרתיק לתפילין

נרתיק לתפילין

כיסויד- מגן גמיש לתפילין של יד

פטנט חדש ובלעדי!  עוד מוצר איכות של תפילין בית א-ל

כיסוי לתפילין של יד יוצר כדי להגן על התפילין בעת השימוש בהן, מפני חיכוך בבגד, בגוף ובכל גורם שוחק אחר. שחיקת פינות התפילין, פגיעה בריבוע הבית והתקלפות הצבע הן נזקים העלולים להיגרם ללא ההגנה.

קרא עוד...

המקור להידור מצווה בתפילין

למה להדר במצוות תפילין? עד כמה להשקיע בהידור? מצורפת דוגמא להידור מצוה בתהליך ייצור התפילין, במפעל תפילין בית אל, על פיה ניתן לראות עד כמה אנו משקיעים כדי להוציא מתחת ידנו את התפילין הטובות ביותר

 

קרא עוד...

תפילין בתשעה באב

 

מתי מניחים תפילין בתשעה באב? מדוע לא מניחים תפילין בתפילת שחרית של ט' באב? למה יש שינוי בזמן הנחת תפילין בט' באב?

 

קרא עוד...

המדריך לקניית תפילין בית אל

מתי צריך להזמין תפילין? לא הזמנתי מראש, עד מתי אוכל להזמין? היכן רוכשים תפילין בית א-ל? מפעל תפילין בית אל מאפשר לכל רוכש תפילין לקבל סיור במרכז המבקרים במפעל, לראות ולקבל אצלנו הסבר על כל תהליך ייצור התפילין.

 

קרא עוד...

 

מאמרים נוספים

סדר הנחת תפילין

סדר הנחת תפילין

יחזיק בידו את תפיליו וינשקן לאחר הוצאתן מן הקופסה. יניח את התפילין על שמאלו (והאיטר - על ימינו) כך שהמעברתא (מקום מעבר הרצועה) תהיה לצד הכתף, וקשר היו"ד - לצד הלב, וה"בית" יהיה נוטה כלפי הלב.

המקור להידור מצווה בתפילין

המקור להידור מצווה בתפילין

למה להדר במצוות תפילין? עד כמה להשקיע בהידור? מצורפת דוגמא להידור מצוה בתהליך ייצור התפילין, במפעל תפילין בית אל, על פיה ניתן לראות עד כמה אנו משקיעים כדי להוציא מתחת ידנו את התפילין הטובות ביותר  

טיפים לרכישת תפילין

טיפים לרכישת תפילין

כיצד לבחור תפילין, מהם השיקולים החשובים שיש להתייחס אליהם בבחירת מקום לרכישת התפילין, מי עוסק כיום במכירת תפילין, מה מצב שוק התפילין, איפה כדאי לקנות תפילין ומהו מחיר תפילין?    

מהן תפילין מהודרות

מהן תפילין מהודרות

היכן כתוב שצריך להדר במצוות תפילין? עד כמה להשקיע בהידור? מצורפת דוגמא להידור מצוה בתהליך ייצור התפילין, במפעל תפילין בית אל, על פיה ניתן לראות עד כמה אנו משקיעים כדי להוציא מתחת ידנו את התפילין הטובות ביותר.

 
 
 
טלפון: 02-997-4560 | פקס: 02-997-4017 | שיחת חינם 1-800-79-55-54 | אימייל: info@tefillin.co.il